21 marca to pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Po długiej zimie z tęsknotą wyczekujemy tego dnia z nadzieją, że przyniesie ze sobą upragnione słońce i wyższą temperaturę.
W piątek pogoda nie zawiodła, a od samego rana było u nas wesoło i kolorowo. Przedszkolaki zamieniły się w „projektantów” wiosennej mody. Używając markerów do tekstyliów wykonały przepiękne koszulki z wiosennymi, kolorowymi motywami. Dopełnieniem looku były barwne fryzury wykonane przez mamę Ignasia C. – w ruch poszły doczepiane warkoczyki oraz zmywalne farby koloryzujące.
Kiedy pojawiają się pierwsze promyki wiosennego słońca nogi same „niosą” na spacer. Wybraliśmy się więc też na wiosenny pochód obwieszczając wszystkim nadejście kolejnej pory roku i poszukując śladów wiosny.
Wiosna to również czas prac ogrodowych. Dzieci dzień przed nadejściem kalendarzowej wiosny wysiały do plastikowych kubeczków owies. Codziennie podlewają swoje „uprawy” i mają nadzieję wyhodować bujne, „zielone czupryny”.
21 marca jest kolorowy nie tylko z powodu pierwszego dnia wiosny. To także Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa. Na znak akceptacji dla odmienności i wyjątkowości osób z Zespołem Downa założyliśmy tego dnia kolorowe skarpetki „nie do pary”. Rozmawialiśmy także o tym, że każdy jest inny i wyjątkowy, a osoby z Zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne i oczekują tolerancji, akceptacji i miłości.
Pani Dorocie C. jeszcze raz dziękujemy za wykonanie wiosennych fryzur dla dzieci.




















